25 Şubat 2012

FORD FOCUS YORUM

Ford Focus adı duyulur duyulmaz insanın aklına yol tutuşu geliyor zira Focus böyle nam salmış bir araç...



   İkinci el piyasasında az değer kaybeden kıymetli bir araba olarak görünüyor Focus. Kullanıcı yorumları ise oldukça olumlu ama tabikide şikayetlerde yok değil ben size focus konusunu sadece kullanıcı yorumları ve profesyonel yorumlarını vererek anlatmak istiyorum zira bu daha olumlu olacaktır ki kulanan ve profesyonel yorumlarını karşılaştırıp kafanızda ölçerek en iyi yorumu yine kendiniz yapacaksınızdır ama hepsinden önce kaza testlerinde 5 yıldız almayı başaran focusun kaza görüntülerini vermek istiyorum...



Şimdide kullanıcı yorumları...

Aracımı cuma günü bir buçuk saatlik gecikmeyle teslim ettiler. Hemen Opet'ten full depo yapıp gezmeye başladım, şehir içi ve dışı 3 günde yarım depo harcadım, tüm kullanımım boyunca hiç klimayı kapatmadan (gece bile) yol bilgisayarına göre ortalama 5,8 lt/100 km Eurodiesel harcadım. İşte yeni aracım hakkında düşüncelerim: 

- Çok rahat ve konforlu, adeta Focus sınıf atlamış ve Mondeo sınıfına yaklaşmış, acaba Ford, yeni Mondeo'yu nasıl çıkaracak? 
- Araç içinde sessizlik dizel araca göre çok çok iyi ama asla bir benzinli gibi değil, biraz motor sesi var. 
- İkinci vitesine ne yaptıklarını bilmiyorum ama öyle bir hızlanıyor ki ikinci viteste fazla gaza basmama rağmen araç içinde herkes koltuğa gömülüyor, hatta babam yeni araç bu basma bile dedi. 
- Ghialarda sunulan müzik sistemi inanılmaz, öyle laf olsun diye değil, Sony firması mükemmel bir ses sistemi yapmış, araç içindeki yolcu oturma pozisyonlarına göre müzik sistemini ayarlayabiliyor. Araç içinde gürültü oluştuğunda sesi arttırarak müziğin hep aynı seviyede duyulmasını sağlamış. Ayrıca aydınlatılmış Sony arması da çok karizma. Ayrıca direksiyon altındaki kumanda çok rahat kullanılıyor, sanki radyo kendi kendine ayarlanıyormuş gibi kimse hissetmiyor. 
- Yol bilgisayarı biraz yetersiz gibi geldi, mesela anlık yakıt tüketimini göremedim. Direksiyonun elektro servosu spor-konfor-standart şeklinde ayarlanabiliyor ki bu da sürüş kalitesini arttırıyor. Sporu denemedim ancak konfor seçildiğinde direksiyonun hafifliğini başka hiç bir arabada görmedim. 
- Gece aracın iç dizaynı ve ışıklandırmaları çok hoş gözüküyor ama ışıklandırma optitron olsa çok daha iyi olabilirmiş. İç dikiz aynasının ışık şiddetine göre kararması gece yolculuklarını kabus olmaktan çıkarmış. 
- Ben herkesin dediği gibi malzeme kalitesini düşük bulmadım, hiç rahatsız etmeyecek düzeyde hatta kapıların dizaynı ve kaplamaları çok hoş olmuş. Ayrıca göğüslüğün yüksek olması güven hissi veriyor, yolu yiyormuş gibi olmuyorsunuz. 
- Farları mükemmel aydınlatıyor, sis farları da yakıldığında araç harika bir görünüm kazanıyor. 
- Klima çok harika çalışıyor, gündüz İzmir sıcağında bile bir iki dakika yoğun üflemeyle yeni binilen aracı 19 dereceye getiriyor. Ancak torpido soğutmasından pek verim alamadım, koyduğum soğuk su sadece ısınmadı. 
- Yeni bir dizayn olması sebebiyle yollarda dikkat çekiyor, bayaa bakan oldu


Ya profesyoneller ne diyor...



Yorum-Selim ERKEK
Yeni Focus tasarım anlamında beklenen etkiyi yaratamasa da, sürüş dinamikleri ile hala sınıfın en heyecan verici modeli. Kendinizi ray üzerinde ilerliyormuş gibi hissediyorsunuz ve virajları dönmek çok büyük bir keyif haline geliyor. Sınırları zorladığınızda ise Focus sert bir ceza yerine hafif ve eğlenceli bir karakterde size olacakları hissettiriyor. Yeni direksiyon sistemi şehir içinde sunduğu yumuşak yapı ile büyük kolaylık sağlarken, hızlı sürüşlerde de gerektiği kadar hassas. Elektrik destekli direksiyonların en iyilerinden biri olan Focus direksiyonu netliği ile sürüş keyfini arttırıyor. Focus’ta sunulan otomatik park asistanı o kadar başarılı çalışıyor ki tecrübeli sürücüleri bile kendisine alıştıracaktır. Araçta eleştirilecek noktaların başında ise bagaj hacmi geliyor. Bagaj kapağını açtığınızda çok yüksek zeminli bir bagajla karşılaşıyorsunuz. Bir an önce araçta ince stepne kullanılarak bu sorun çözülmeli. İç mekanda ise yanlarda bulunan havalandırma kapaklarının kapatılamaması benim gözüme çarpan eksiklerden. Son olarak; Focus’un Avrupa’da satılan Titanium versiyonlarında standart sunulan Sony ses sistemi ülkemizde satılan Titanium versiyonda sunulmuyor. Bu sistem sayesinde Focus iç mekanının tasarımı büyük bir Fiesta olmaktan kurtulabiliyor halbuki. Aracın lansmanında bu soruyu Ford yetkililerine sorduğumda müşteri istekleri doğrultusunda yılsonuna doğru Sony ses sisteminin getirilebileceğini söylemişlerdi. 




Yorum – Tulu DARICAN
Teknolojik ekipmanları en iyi pazarlayan marka sanırım Ford olacak. Focus modelinde sunulan aktif şehir içi güvenlik sistemi ve otomatik park asistanı 3-4 yıldır pek çok marka tarafından çeşitli modellerinde kullanılıyor. Ancak pek çok okurumuz bu teknolojilerin ilk Focus modelinde hayat bulduğunu düşünüyor. Bunu bir tanıtım mucizesi olarak kabul etmeliyiz. Yeni Focus’un iç mekan kalitesi selefi ile kıyaslanamayacak kadar yüksek. Bu kalite sadece kokpit genelinde değil kapılara kadar yayılmış. Zaten bir yol tutuş fenomeni olan Focus, yeni neslinde de bu ününü korumayı sürdürecek. İlk defa elektrik destekli bir direksiyonun otomobilde kullanılması şehir içinde kolaylık sağlamış. Yine de ben eski direksiyonun hisli yapısını bir miktar aradığımı belirtmeliyim. C-MAX testinde eleştirdiğim, hiçbir ikon ile temsil edilmeyen kumanda elemanları Focus modelinde de değiştirilmeden kullanılmış. Bunun çok mantıksız bir uygulama olduğunu düşünüyorum. Bazı sorunları dışında çok başarılı bir otomobil olan yeni Focus, Türkiye’de beklenen satış adetlerine ulaşmazsa bunun tek sorumlusu bagaj hacmi olarak görülmeli. B sınıfı modellere yakın bagaj hacmi gerçekten çok önemli bir sıkıntı. Hem de bagaj hacminin önemli olduğu C segmentinde…



Yorum – Hasan AYTEKİN
Çizgisel dış tasarım, işlevsel teknolojiler ve ferah bir iç mekan… Ford global bir Focus çizerek tüm dünyanın Focus’a bakışını birleştirdi. Yeni Focus eskisine nazaran daha fazla çizgi, yuvarlak far çevresi, aracın önü kadar şık arkası ile yeni Focus Sedan beğenimi kazandı. İç mekanda ise yeni konsolun ve asarımın benim için daha rahat bir alan sağladığını söylemeliyim. Tasarımını beğendiğim yeni Focus’un teknolojilere olan yakınlığı ise gayet üst seviyede. Otomatik park asistanı, sürtünme direncini azaltan açılır kapanır ön ızgarası ve düşük hızlarda ani frenlemeler için kullandığı teknoloji  ile Focus artık modern bir otomobil. Focus Sedan’ın benim gördüğüm diğer bir yanı ise; global çizilen bu tasarımın, yapılan büyük yatırım gereği, uzun ömürlü olup, araç satın alanların aklına şimdilik ‘Yeni bir tasarım daha gelir mi?’ ‘Kısa zamanda makyaj var mı?’ sorularını getirmemesi olacaktır. Yeni Focus’un değerini daha uzun süre koruyacak olması ise Türkiye’de zar zor alınan sıfır otomobiller için de, ikinci el için de çok önemli bir konu…


Teknik Özellikler
Motor:1,6 TDCi
Motor Hacmi:1560 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:115 hp 3600 d/d
Maksimum Tork: 270 Nm 1750-2000 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma10,9 s
Maksimum Hız:193 km/s
Frenler
Ön:Disk
Arka:Disk
Yakıt TürüDizel
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:5,7 lt
Şehir Dışı:3,7 lt
Karma:4,5 lt
Test:5,9 lt
Boyutlar
Uzunluk:4358 mm
Genişlik:1823 mm
Yükseklik:1484 mm
Dingil Mesafesi:2648 mm
Bagaj Hacmi:372 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:53 lt
Boş Ağırlık:1344 kg
Lastik Boyutu:215/55 R16


Almayı düşünen arkadaşlara şimdiden hayırlı olsun ve ayrıca kullanıcı yorumlarını bekliyorum...





Etiketler: sahibinden satılık araba , vasıta arayanlar , otomobil , otomobil , araba , vasıta , sahibinden satılık arabalar , satılık araba , satılık otomobil , sahibinden satılık otomobil , satılık arabalar , sahibinden satılık oto ,   satılık otolar , sahibinden satılık otolar , sahibinden satılık araçlar , sahibinden satılık oto , araba araba,  oto yorumları , otomobil yorumları , araba yorumları , araç yorumları , vasıta yorumları , araç ,  vasıta ,  otomobil , araba

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder