Opel Astra iç görünüş olarakta gayet göz dolduran bir araba...
Hem HB hemde sedan kasaları şık bir araç Opel Astra...
Opel astra güvenlik açısından da oldukça iyi görünüyor zira görüntüleri izleyince siz de hak vereceksiniz bana ve şahsen söylemeliyim ki ben görüntülere baktığımda oldukça etkilendim güvenlik konusunda kaza test sonuçları oldukça başarılıbir araba...
Peki Opel Astra için kullanıcı yorumları nasıl bu konuda ayrıntılı bir yorumu paylaşmak istiyorum sizinle...
ERHAN
Merhaba.
Aracımı alalı yaklaşık 27 ay zaman oldu. Geride bıraktığımız bu
Aracımı ilk
Astra H sert süspansiyona sahip bir otomobil. Bu yüzden konforuna aşırı düşkün kişiler tümseklerden
Aracı baştan aşağı orjinal olarak kullanıyorum. Sade otomobiller bana daha çok hitap ettiğinden jantı da
İleride Astra H almayı düşünerek bu yazıyı okuyanlar
Öncelikle aracın 1.300cc’lik motoru ufak gibi görünse de
Ancak bilhassa klima açıkken ve rampa yukarı kalkışlarda alışana
Aracım henüz 1
İlerleyen dönemlerde farlarım açıkken direksiyon üzerindeki müzik sistemi kontrollerinin çalışmadığını veya yanlış çalıştığını, kornaya basınca kornanın çalması yerine müzik sesinin açıldığını farkettim. Bu arıza ile servise ilk başvurduğumda arıza kodları silindi ve araç teslim edildi. Kısa süre sonra yeniden tekrarlayınca ayrıntılı bir inceleme yapıldı ve araca Opel’in gönderdiği yama uygulandı. Bu uygulamayı takip eden 5 6 ay süresince tekrar sorun yaşamadım. Yaklaşık 6 ay sonra arıza tekrarlamaya başladığında yeniden servise başvurdum ve bu sefer aynı arızadan 3. gidişim olduğundan CIM olarak adlandırılan direksiyon kolon modülü’nün değiştirilmesine karar verildi ve değiştirildi. CIM değişeli yaklaşık 5 ay kadar bir zaman geçti ve şu an çok nadirende olsa farlarım yanarken kornamın çalmamasıyla karşılaşabiliyorum.
CIM arızasının dışında yaşadığım ufak sorunlardan birisi gösterge panelinden ses gelmesiydi. Bu ses serviste aynı gün içerisinde giderildi.
Direksiyon çevrildiğinde tıkırtı veya saat kurar gibi ses yapıyordu, servis aynı gün içerisinde sesi giderdi. Bu ses direksiyondaki bir civatadan kaynaklanıyormuş ve yağlanarak gideriliyormuş.
Aracı yeni aldığım zamanlarda koltuğumdan gıcırtı gibi bir ses geliyordu, bu da serviste düzeltildi ve tekrar karşılaşmadım.
Kısaca, aracımda biri elektronik olmak üzere bazı ufak tefek arızalar yaşadığımı fakat CIM arızası dışındakilerin Opel servislerinde aynı gün içerisinde giderildiğini söyleyebilirim.
Aracımdan genel olarak memnunum. Yeni Opeller gerçekten çok teknolojik olarak üretilmiş otomobiller ve fren lambası, silecek suyu, radyatör suyu gibi bir çok aksamında, sınıfındaki diğer otomobillerde olmayan sensörleri var. Bu kadar sensör ve kablo ağıyla sarılı olan bir araçta bazı elektronik sorunlar yaşanabiliyor. Bir elektronik mühendisi olarak bu sorunlara şahsen toleranslı yaklaşıyorum. Küçücük bir devrede bile
Peki ya profesyoneller neler söylemiş Opel astra ile ilgili bida ona göz atalım...
Yorum-Selim ERKEK
Opel Astra’nın daha önce teste aldığımız 1.3 lt dizel motorunu ve 1.6 lt atmosferik benzinli motorunu araca yakıştıramamıştım doğrusu. Ancak 1.4 litrelik Turbo motor bu araca cuk oturmuş diyebilirim. Test aracımız çok hızlı olmasa da bu sınıfın performans beklentisini karşılayacak kadar iyiydi. Astra’nın çok başarılı direksiyon sistemi ve yol tutuşu, performanslı motorla birleşince sürüş zevkiniz katlanıyor. Ancak VW grubunun 1.4 TSI motorlarının daha fazla tat verdiğini belirtmeliyim. Astra’nın direksiyonunda ekonomi yapmak için çabalayıp başarılı değerlere ulaşamayınca, motorun tadını çıkarmaya bakıyorsunuz ve tüketim doğal olarak yüksek oluyor. Benim kullanımım süresince yol bilgisayarı 9.5 lt/100 km’nin altına düşmedi. Opel Astra’nın en büyük handikabı arka kısımdaki başarısız diz mesafesi. Büyük bir araç olmasına rağmen iç mekanda kendinizi sıkışmış gibi hissetmek bir çok kişinin hoşuna gitmiyor.
Opel Astra’nın daha önce teste aldığımız 1.3 lt dizel motorunu ve 1.6 lt atmosferik benzinli motorunu araca yakıştıramamıştım doğrusu. Ancak 1.4 litrelik Turbo motor bu araca cuk oturmuş diyebilirim. Test aracımız çok hızlı olmasa da bu sınıfın performans beklentisini karşılayacak kadar iyiydi. Astra’nın çok başarılı direksiyon sistemi ve yol tutuşu, performanslı motorla birleşince sürüş zevkiniz katlanıyor. Ancak VW grubunun 1.4 TSI motorlarının daha fazla tat verdiğini belirtmeliyim. Astra’nın direksiyonunda ekonomi yapmak için çabalayıp başarılı değerlere ulaşamayınca, motorun tadını çıkarmaya bakıyorsunuz ve tüketim doğal olarak yüksek oluyor. Benim kullanımım süresince yol bilgisayarı 9.5 lt/100 km’nin altına düşmedi. Opel Astra’nın en büyük handikabı arka kısımdaki başarısız diz mesafesi. Büyük bir araç olmasına rağmen iç mekanda kendinizi sıkışmış gibi hissetmek bir çok kişinin hoşuna gitmiyor.
Yorum – Hasan Aytekin
Astra büyüsü devam ediyor. Ocak 2011'de 781 adetlik satışla geçen yılın 107 adetlik satışına fark atan yeni Astra, 1.4 turbo motoru ile cazibesine güç ve ekonomi eklemeyi iddia ediyor. Performansı ve tasarımı ile beğendiğim Astra 1.4 turbo motoru ile de gayet keyifli kullandım. Astra'nın biraz sesli çalışan kliması dışında konforuna diyecek bulunmuyor. Rahat kullanımlı manuel vites 1.4 litrelik motor ile uyumlu çalışıyor. Bence kırmızı renk ise bu tasarımı en güzel gösteren renklerin başında geliyor. Ayrıca bugünlerde reklamları dönen 1.4 Turbo Otomatik vitesin Astra severlerin test etmesi gereken iyi bir seçenek olduğunu düşünüyorum. Renault Megane HB, Ford Focus HB ve yarışa yeni katılan Alfa Romeo Giulietta ile yarışan Astra en büyük farkı ismi ile atıyor. Ocak 2011 itibari ile 46.436 TL’den başlayan 1.4 Turbo Astra seçeneklerinin yanında 1.4 140 HP otomatik konforunun 53.311 TL fiyatla sunulduğunu belirtmem gerekiyor tabi.
Astra büyüsü devam ediyor. Ocak 2011'de 781 adetlik satışla geçen yılın 107 adetlik satışına fark atan yeni Astra, 1.4 turbo motoru ile cazibesine güç ve ekonomi eklemeyi iddia ediyor. Performansı ve tasarımı ile beğendiğim Astra 1.4 turbo motoru ile de gayet keyifli kullandım. Astra'nın biraz sesli çalışan kliması dışında konforuna diyecek bulunmuyor. Rahat kullanımlı manuel vites 1.4 litrelik motor ile uyumlu çalışıyor. Bence kırmızı renk ise bu tasarımı en güzel gösteren renklerin başında geliyor. Ayrıca bugünlerde reklamları dönen 1.4 Turbo Otomatik vitesin Astra severlerin test etmesi gereken iyi bir seçenek olduğunu düşünüyorum. Renault Megane HB, Ford Focus HB ve yarışa yeni katılan Alfa Romeo Giulietta ile yarışan Astra en büyük farkı ismi ile atıyor. Ocak 2011 itibari ile 46.436 TL’den başlayan 1.4 Turbo Astra seçeneklerinin yanında 1.4 140 HP otomatik konforunun 53.311 TL fiyatla sunulduğunu belirtmem gerekiyor tabi.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1,4 Turbo | |
Motor Hacmi: | 1590 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 140 hp 4900 d/d | |
Maksimum Tork: | 200 Nm 1850-4900 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 9,9 s | |
Maksimum Hız: | 202 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 7,9 lt | |
Şehir Dışı: | 4,7 lt | |
Karma: | 5,9 lt | |
Test: | 8,8 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4419 mm | |
Genişlik: | 1814 mm | |
Yükseklik: | 1510 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2685 mm | |
Bagaj Hacmi: | 351 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 56 lt | |
Boş Ağırlık: | 1378 kg | |
Lastik Boyutu: | 215/50 R17 |
Opel Astra'yı sıfır km olarak almayı düşünen arkadaşlar http://www.opel.com.tr/opel-serisi/satis-alani/arabalar/new-astra-hatchback/genel-bakis.html linkini tıklarayarak kendi incelemelerini de yapabilirler hatta test sürüşü bile yapmalarını öneriyoruz. Almayı düşünen arkadaşlara şimdiden hayırlı olsun ve yorumlarınızı bekliyoruz...
Etiketler: sahibinden satılık araba , vasıta arayanlar , otomobil , otomobil , araba , vasıta , sahibinden satılık arabalar , satılık araba , satılık otomobil , sahibinden satılık otomobil , satılık arabalar , sahibinden satılık oto , satılık otolar , sahibinden satılık otolar , sahibinden satılık araçlar , sahibinden satılık oto , araba araba, oto yorumları , otomobil yorumları , araba yorumları , araç yorumları , vasıta yorumları , araç , vasıta , otomobil , araba
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder