27 Şubat 2012

OPEL ASTRA YORUM

     Opel Astra segmentinin bir efsanesi daha. Astra kullanıcılarını genel olarak memnun bırakan bir araba fakat hakkında her arabada olduğu gibi her kullanıcının kendine göre iyi kötü yorumları mevcut. İkinci el piyasası gayet iyi bir araba ve alım satım sorunu yok satılmak istendiğinde çabuk denecek bi zamanda elden çıkarılacak bir araç. Dış görünüş itibariylede özellikle son kasaları beğeni gören hoş bir araba...




     Opel Astra iç görünüş olarakta gayet göz dolduran bir araba...





     Hem HB hemde sedan kasaları şık bir araç Opel Astra...



     
     Opel astra güvenlik açısından da oldukça iyi görünüyor zira görüntüleri izleyince siz de hak vereceksiniz bana ve şahsen söylemeliyim ki ben görüntülere baktığımda oldukça etkilendim güvenlik konusunda kaza test sonuçları oldukça başarılıbir araba...


   
Peki Opel Astra için kullanıcı yorumları nasıl bu konuda ayrıntılı bir yorumu paylaşmak istiyorum sizinle...


ERHAN


Merhaba. 

Aracımı alalı yaklaşık 27 ay zaman oldu. Geride bıraktığımız bu süre zarfında 23 binkm yol katettim. Aracımın mekanik aksamından son derece memnunum ve rahatlıkla beni hiç üzmediğini söyleyebilirim. Elektronik olarak bazı sorunlar yaşadım ve yaşamaya devam ediyorum. Bunlara yazının ilerleyen bölümlerinde değineceğim. Öncelikle Astra H ile ilgili bazı kısa bilgiler vermemde fayda var. 

Aracımı ilk otomobilim olarak 31 Mayıs 2005 tarihinde satın aldık. Aracı İstanbul’un tarihinin en çileli trafiğinin olduğu dönemde Bahçelievler-Haliç sahil yolu-Unkapanı güzergahında kullandım ve o dönemlerde çok uzun süre tüketimini 7.0lt/100 km’nin altına düşüremedim. Aracın 17 bin km dolaylarına gelmesiyle tüketimi ciddi anlamda düştü ve şu an şehir içi maksimum 6.0lt-6.5lt/100km arasında geziyor. 

Astra H sert süspansiyona sahip bir otomobil. Bu yüzden konforuna aşırı düşkün kişiler tümseklerden hızlı geçerlerse rahatsız olabilirler. Fakat sert süspansiyonun avantajı ise gerçekten çok iyi yol tutuyor olması. Araba virajlarda bazı rakiplerine oranla çok daha az yatıyor ve yola iyi oturmasıyla kullanıcısına güven veriyor. 

Aracı baştan aşağı orjinal olarak kullanıyorum. Sade otomobiller bana daha çok hitap ettiğinden jantı da müzik sistemi de aldığım günki ile aynı. 

İleride Astra H almayı düşünerek bu yazıyı okuyanlar için araç ile ilgili yaşadıklarımdan bahsedeyim. 

Öncelikle aracın 1.300cc’lik motoru ufak gibi görünse de yüksek basınçlı turbosunun etkisi ve doğru devir bandında kullanmayı pratik etmenizle birlikte akıcı bir performanssağlıyor. Turbo 1750-4000 devir arasında devrede olduğundan aracınızı sürekli bu devir bandında kullandığınızda performans açısından sorun yaşamayacağınızı belirteyim. 

Ancak bilhassa klima açıkken ve rampa yukarı kalkışlarda alışana kadar bolca stop ettireceğinizi söyleyebilirim. Bu yüzden kalkış yaparken biraz fazla gaz vererek kalkmanız gerekiyor. 

Aracım henüz 1 aylık bile değilken ileride bana yaşatacaklarının ipucunu vermiş fakat ben anlayamamışım. Bir gün stop ettikten sonra aracı kontağı çevirmeme rağmen araç çalışmadı. Bu sırada marşa basmadan önce sönmesi gereken elektronik arıza ışığının sönmediğini farkettim. Bir kaç denemeden sonra yine çalışmayınca anahtarı kontaktan çıkarıp biraz bekledim ve tekrar takıp çalıştırdım. Bu olaydan sonra servis ile irtibata geçtim ve servis yetkilileri bana anahtarımın değiştirileceğini söyledi. Anahtarım değişti ve bir süre bu konuda sorun yaşamadım. 

İlerleyen dönemlerde farlarım açıkken direksiyon üzerindeki müzik sistemi kontrollerinin çalışmadığını veya yanlış çalıştığını, kornaya basınca kornanın çalması yerine müzik sesinin açıldığını farkettim. Bu arıza ile servise ilk başvurduğumda arıza kodları silindi ve araç teslim edildi. Kısa süre sonra yeniden tekrarlayınca ayrıntılı bir inceleme yapıldı ve araca Opel’in gönderdiği yama uygulandı. Bu uygulamayı takip eden 5 6 ay süresince tekrar sorun yaşamadım. Yaklaşık 6 ay sonra arıza tekrarlamaya başladığında yeniden servise başvurdum ve bu sefer aynı arızadan 3. gidişim olduğundan CIM olarak adlandırılan direksiyon kolon modülü’nün değiştirilmesine karar verildi ve değiştirildi. CIM değişeli yaklaşık 5 ay kadar bir zaman geçti ve şu an çok nadirende olsa farlarım yanarken kornamın çalmamasıyla karşılaşabiliyorum. 

CIM arızasının dışında yaşadığım ufak sorunlardan birisi gösterge panelinden ses gelmesiydi. Bu ses serviste aynı gün içerisinde giderildi. 

Direksiyon çevrildiğinde tıkırtı veya saat kurar gibi ses yapıyordu, servis aynı gün içerisinde sesi giderdi. Bu ses direksiyondaki bir civatadan kaynaklanıyormuş ve yağlanarak gideriliyormuş. 

Aracı yeni aldığım zamanlarda koltuğumdan gıcırtı gibi bir ses geliyordu, bu da serviste düzeltildi ve tekrar karşılaşmadım. 

Kısaca, aracımda biri elektronik olmak üzere bazı ufak tefek arızalar yaşadığımı fakat CIM arızası dışındakilerin Opel servislerinde aynı gün içerisinde giderildiğini söyleyebilirim. 

Aracımdan genel olarak memnunum. Yeni Opeller gerçekten çok teknolojik olarak üretilmiş otomobiller ve fren lambası, silecek suyu, radyatör suyu gibi bir çok aksamında, sınıfındaki diğer otomobillerde olmayan sensörleri var. Bu kadar sensör ve kablo ağıyla sarılı olan bir araçta bazı elektronik sorunlar yaşanabiliyor. Bir elektronik mühendisi olarak bu sorunlara şahsen toleranslı yaklaşıyorum. Küçücük bir devrede bile büyük sorunlar yaşanabilirken bu denli büyük elektronik ağlarda da bazı sorunlar yaşanması çok yadırganacak bir durum değil. 



Opel astra


     Peki ya profesyoneller neler söylemiş Opel astra ile ilgili bida ona göz atalım...




Yorum-Selim ERKEK
Opel Astra’nın daha önce teste aldığımız 1.3 lt dizel motorunu ve 1.6 lt atmosferik benzinli motorunu araca yakıştıramamıştım doğrusu. Ancak 1.4 litrelik Turbo motor bu araca cuk oturmuş diyebilirim. Test aracımız çok hızlı olmasa da bu sınıfın performans beklentisini karşılayacak kadar iyiydi. Astra’nın çok başarılı direksiyon sistemi ve yol tutuşu, performanslı motorla birleşince sürüş zevkiniz katlanıyor. Ancak VW grubunun 1.4 TSI motorlarının daha fazla tat verdiğini belirtmeliyim.  Astra’nın direksiyonunda ekonomi yapmak için çabalayıp başarılı değerlere ulaşamayınca, motorun tadını çıkarmaya bakıyorsunuz ve tüketim doğal olarak yüksek oluyor. Benim kullanımım süresince yol bilgisayarı 9.5 lt/100 km’nin altına düşmedi.  Opel Astra’nın en büyük handikabı arka kısımdaki başarısız diz mesafesi.  Büyük bir araç olmasına rağmen iç mekanda kendinizi sıkışmış gibi hissetmek bir çok kişinin hoşuna gitmiyor.

Yorum – Hasan Aytekin
Astra büyüsü devam ediyor.  Ocak 2011'de 781 adetlik satışla geçen yılın 107 adetlik satışına fark atan yeni  Astra, 1.4 turbo motoru ile cazibesine güç ve ekonomi eklemeyi iddia ediyor. Performansı ve tasarımı ile beğendiğim Astra 1.4 turbo motoru ile de gayet keyifli kullandım. Astra'nın biraz sesli çalışan kliması dışında konforuna diyecek bulunmuyor. Rahat kullanımlı manuel vites 1.4 litrelik motor ile uyumlu çalışıyor. Bence kırmızı renk ise bu tasarımı en güzel gösteren renklerin başında geliyor. Ayrıca bugünlerde reklamları dönen 1.4 Turbo Otomatik vitesin Astra severlerin test etmesi gereken iyi bir seçenek olduğunu düşünüyorum.  Renault Megane HB, Ford Focus HB ve yarışa yeni katılan Alfa Romeo Giulietta ile yarışan Astra en büyük farkı ismi ile atıyor. Ocak 2011 itibari ile 46.436 TL’den başlayan 1.4 Turbo Astra seçeneklerinin yanında 1.4 140 HP otomatik konforunun  53.311 TL fiyatla sunulduğunu belirtmem gerekiyor tabi.
 

Teknik Özellikler
Motor:1,4 Turbo
Motor Hacmi:1590 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:140 hp 4900 d/d
Maksimum Tork: 200 Nm 1850-4900 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma9,9 s
Maksimum Hız:202 km/s
Frenler
Ön:Disk
Arka:Disk
Yakıt TürüBenzin
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:7,9 lt
Şehir Dışı:4,7 lt
Karma:5,9 lt
Test:8,8 lt
Boyutlar
Uzunluk:4419 mm
Genişlik:1814 mm
Yükseklik:1510 mm
Dingil Mesafesi:2685 mm
Bagaj Hacmi:351 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:56 lt
Boş Ağırlık:1378 kg
Lastik Boyutu:215/50 R17


     Opel Astra'yı sıfır km olarak almayı düşünen arkadaşlar http://www.opel.com.tr/opel-serisi/satis-alani/arabalar/new-astra-hatchback/genel-bakis.html linkini tıklarayarak kendi incelemelerini de yapabilirler hatta test sürüşü bile yapmalarını öneriyoruz. Almayı düşünen arkadaşlara şimdiden hayırlı olsun ve yorumlarınızı bekliyoruz...


Etiketler: sahibinden satılık araba , vasıta arayanlar , otomobil , otomobil , araba , vasıta , sahibinden satılık arabalar , satılık araba , satılık otomobil , sahibinden satılık otomobil , satılık arabalar , sahibinden satılık oto ,   satılık otolar , sahibinden satılık otolar , sahibinden satılık araçlar , sahibinden satılık oto , araba araba,  oto yorumları , otomobil yorumları , araba yorumları , araç yorumları , vasıta yorumları , araç ,  vasıta ,  otomobil , araba

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder