Güvenlik açısından da clio oldukça başarılı zira kaza testlerinden 5 yıldız almış bir araba...
Yakıt konusunda da oldukça iyi bir performansı var ve özellikle dizel modellerinde kullanıcısına yakıt sıkıntısını unutturacak bir araba. Konfor konusunda da nerdeyse ulaştığım bütün kullanıcı yorumları olum sadece ufak tefek ayrıntılar var ( yan aynalar elle ayarlanıyor bazı modellerinde 4 cam otomatik değil vs ) bence onlara da takılmamak lazım.
Clionun özelliklerine göre fiyatıda segmentinde iyi bir yerde yani bu fiyata bu araba hiçte pahalı değil araba araba diye tutturuyorsanız bence clio gayet iyi bir seçim olabilir...
Sıfırını incelemek isterseniz..
Profesyonel bir bakış açı....
32,200 TL’den başlayan kampanyalı fiyatlarla satılan Clio HB ABS+EBV+AFU, sürücü, yolcu ve yan hava yastıkları gibi bir çok donanıma sahip. Clio’nun en büyük artısı olan Quickshift şanzıman makul bir fiyatla Clio ürün gamında yerini alıyor. Sınıfındaki diğerleri buna nasıl karşılık verecek onu zamanla göreceğiz ama Clio şimdilik F1’den yollara inmiş Quickshift şanzımanı ve ona eşlik eden 1.2 litre motoru ile farklılığını ortaya koymuş görünüyor.
Clio her zamanki gibi geniş bir motor ailesiyle Türkiye’de satılıyor. Benzinli motorlar sırasıyla 1.2 litre 75hp, 1.2 litre 80hp, 1.4 litre 100hp ve 1.6 litre 110hp’lik güç paketlerinden oluşuyor. Dizel motorlarsa 1.5 litre 70hp ve 1.5 litre 85hp’lik üniteler… Test aracımızda 1.4 litrelik benzinli motor görev yapıyordu. Bu motor 5700d/d’de 100hp güç, 4250d/d’de 127Nm tork üretiyor. Alt devirlerden itibaren canlılığını hissettiren motor Clio’yu zorlanmadan hızlandırıyor. Otomobilin ara hızlanma performansını da beğendik. Özellikle sollamalarda sürücüsünü üzmeyeceğini belirtebiliriz. Clio yakıt tüketiminde de cimri bir tablo çizdi. Testimiz boyunca 6.8 litre kurşunsuz benzin tüketti. Şehirler arası kullanımda bu tüketimi 5.5 litre dolaylarına düşürmek mümkün.
Clio’nun süspansiyon sistemi orta sertlikte ayarlı. Bu sayede konfor düzeyi yeterli... Ancak bu disiplinde beklentiler yüksek olmamalı. Virajlarda güven veren otomobilde yana yatma yaşanmıyor. Direksiyon sistemi hissizliğiyle eksi puan aldı.
Genel Değerlendirme
| ||
İşçilik | 7 | Göze batan bir işçilik kusuru yok. |
Görüş | 7 | Görüş problemi bulunmuyor. |
Performans | 6 | Otomatik şanzıman aracın performansını düşürüyor. |
Tüketim | 6 | 1.6 litrelik otomatik şanzımanlı bir araç için normal. |
Konfor | 7 | Özellikle geniş donanım seviyesi konforu arttırmış. |
Frenler | 7 | Fren performansı başarılı |
Yalıtım | 7 | Yol sesi yüksek hızlarda fazla içeriye giriyor. |
Donanım | 7 | Küçük sınıf için yüksek donanıma sahip. |
Fiyat | 5 | 40 bin TL'ye yaklaşan fiyatı küçük sınıf bir otomobil için yüksek. |
Sonuç | 6,6 | Renault Clio BVA, klasik otomatik tip şanzımanlardan sıkılanlar ve manuel kullanımın sürüş özelliklerini arayanlar için bir alternatif olabilir. Şanzıman tepkileri biraz yavaş olsa da özellikle direksiyondan kumanda edilebilmesi sürüş keyfini arttırıyor. Şanzımanın sadece Dynamique donanım paketine sahip araçla birlikte sunulmasıysa konfor ve fonksiyon düşkünlerini mutlu edecek cinsten. 33500 YTL’lik baz fiyatıysa 1.6 litrelik motoru ve donanım seviyesi göz önüne alındığında rakiplerine göre makul sınırlar içerisinde yer alıyor. |
İkinciel |
Alacak olanların aslında üstünde çok düşünmesine gerek olmayan gönül rahatlığıyla alabilecekleri bir araba clio şimdiden düşünenlere hayırlı olsun...
Etiketler: sahibinden satılık araba , vasıta arayanlar , otomobil , otomobil , araba , vasıta , sahibinden satılık arabalar , satılık araba , satılık otomobil , sahibinden satılık otomobil , satılık arabalar , sahibinden satılık oto , satılık otolar , sahibinden satılık otolar , sahibinden satılık araçlar , sahibinden satılık oto , araba araba, oto yorumları , otomobil yorumları , araba yorumları , araç yorumları , vasıta yorumları , araç , vasıta , otomobil , araba
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder