Seat İbiza son kasasında beğeni toluyor iç tasarımıda oldukça güzel...
Peki kullanıcı yorumları nasıl Seat İbizanın...
Detaylı bir yorum
Arac kis sartlarinda vakumlu lastikle sehir icinde(ankara) 6.1lt/100km gibi 1.4 dizel bir motora gore cok da iyi sayilmayacak bir ortalama ile yakiyor. Fakat daha dikkatli devirlerle seyredilirken 5-5.5lt hatta daha dusuk olmasi isten degil. Yazlik performans lastikleriyle ortalama 0.5lt daha dusuyor, fakat yazinda devreye klima kompresoru girdigi icin guncel yakit ortalamasina 0.2lt katiyor dememiz yanlis olmaz.
ibiza; Polo ve fabia ile ayni platformda uretilen bi arac, dolayisiyla yuruyen aksamda kalitesi ile ilgili herhangi bir problem yok.
Kullanimi oldukcarahat bi araba , ama yumusak demek pek dogru olmaz. Benim aracimdaki seat sport spor amortisorler uzun kullanimlarda heleki bozuk yol kosullarinda resmen bi eziyete donusuyor. Frenlerde ayni sekilde bu sert suspansiyon yuzunden oldukca efektif ama konfordan yoksun. Bunun disinda aracin kotu taraflarina biraz daha deginirsek; ses yalitimi polo ve diger akranlarina gore biraz zayif, ozellikle benim aracim tdi oldugu icin helede birazcik devirliyse motor sesini iceri normalde biraz fazla aliyor, ayni sekilde desenleri asimetrik bi lastikle yol gurultusunu de ayni sekilde iceriye aliyor.
Bagaj karoser disinda ayni olan diger kardeslerine gore ufak kaliyor anlam veremedigim bicimde, kendi arabamda arka koltuklarda gitmem ise tamamen iskence(1.84 boy), on koltuklar ise oldukca rahat 1.90 bi insan ayaklarimi dizlerimi bukmeden uzaticam diye diretmezse hic bir problem yok.
Servis meselesi acikcasi tum vw lerde oldugu gibi bundada pek parlak degil. 2006 model peugeot 307 icin odedigim 60bin bakimindan yaklasik 2 kat daha pahaliservis bakimi. (500 kusur ytl, fren balatalari ve polen filtresi dahil degil) Ve bu ucretler dizel oldugu icin degil vw oldugu icin boyle, benzinli modellerden sadece 30kusur daha fazla veriliyor(mazot filtresi)
Iscilik konusunda genelde fazla bir problem cikmiyor, ne de olsa ustalar senelerin arabasi polo ve fabia lar uzerinde ozellikle vw ve audi parcalarinda ustalasmislar, seat karoser disinda onlar icin hicde yabanci bir arac degil.
Iyi taraflarina da deginirsek arac full paket alindigi surece ayni fiyattaki neredeyse tum rakiplerinden daha dolu ve ucuz. Benim aracimda yad ettigim tek eksik donanim kol dayamasiydi. Simdilerde saniyorum standart veriliyor stylance paketle. Sonradan takdirmaya calisilacakhersey icin dogus oto yuzunden evlat acisi rakamlar duymak isten bile degil. Mesela bahsettigim kol dayanagina 400ytl istemislerdi ankarada dogus da. Sustali anahtar için 250ytl fln filan.
Ses sistemi oldukça güçlü bi arac. 2004 model aracimda radyo/kasetcalar oldugu icin teybimi sony 414gt ile değiştirdim ve tesisatcim hoparlorler icin yaninda almak istedigim 130ytl lik clarion tweeterlardan daha iyi oldugunu ve degistirilmesine gerek olmadigini soyledi. Tabiki bu denli kucuk birbagaj icin sub baglattirmak hic isime gelmedi. Su anda sadece tiz ve midlerde harika performans sunan stok hoparlorlerim var ve oldukca mutluyum.
ibiza; Polo ve fabia ile ayni platformda uretilen bi arac, dolayisiyla yuruyen aksamda kalitesi ile ilgili herhangi bir problem yok.
Kullanimi oldukca
Bagaj karoser disinda ayni olan diger kardeslerine gore ufak kaliyor anlam veremedigim bicimde, kendi arabamda arka koltuklarda gitmem ise tamamen iskence(1.84 boy), on koltuklar ise oldukca rahat 1.90 bi insan ayaklarimi dizlerimi bukmeden uzaticam diye diretmezse hic bir problem yok.
Servis meselesi acikcasi tum vw lerde oldugu gibi bundada pek parlak degil. 2006 model peugeot 307 icin odedigim 60bin bakimindan yaklasik 2 kat daha pahali
Iscilik konusunda genelde fazla bir problem cikmiyor, ne de olsa ustalar senelerin arabasi polo ve fabia lar uzerinde ozellikle vw ve audi parcalarinda ustalasmislar, seat karoser disinda onlar icin hicde yabanci bir arac degil.
Iyi taraflarina da deginirsek arac full paket alindigi surece ayni fiyattaki neredeyse tum rakiplerinden daha dolu ve ucuz. Benim aracimda yad ettigim tek eksik donanim kol dayamasiydi. Simdilerde saniyorum standart veriliyor stylance paketle. Sonradan takdirmaya calisilacak
Ses sistemi oldukça güçlü bi arac. 2004 model aracimda radyo/kasetcalar oldugu icin teybimi sony 414gt ile değiştirdim ve tesisatcim hoparlorler icin yaninda almak istedigim 130ytl lik clarion tweeterlardan daha iyi oldugunu ve degistirilmesine gerek olmadigini soyledi. Tabiki bu denli kucuk bir
Profesyonel yorumlarına bir göz atalım şimdide...
Yorum - Selim ERKEK
Volkswagen’in mühendislik harikası TSI motoru ve DSG şanzımanı her araçta keyif veriyor. Ancak ateşli hatchbacklerin mücadelesinde başarılı olmanın yolu ne konfordan ne de güçlü motordan geçiyor. Asıl beklenti üstün bir yol tutuşu. Seat Bocanegra virajlarda önden kaymaya başlıyor ve önden kayma bu tarz araçlarda en son istenen olay. Kışkırtıcı bir motor sesine sahip aracın hızlanma değerleri de çok başarılı. Bu kadar iddialı performans verilerini görünce insan biraz daha dinamik bir sürüş bekliyor. Diğer yandan aracın görüntüsü çok başarılı ve farklı olduğunu haykırıyor. Eğer dikkat çeken ve gaza bastığınız zaman çok iyi ivmelenen bir HB arıyorsanız Ibiza Bocanegra biçilmiş kaftan. Üstelik sakin kullanımda 7 ileri DSG şanzımanın yardımıyla ekonomi yapmak da mümkün.
Volkswagen’in mühendislik harikası TSI motoru ve DSG şanzımanı her araçta keyif veriyor. Ancak ateşli hatchbacklerin mücadelesinde başarılı olmanın yolu ne konfordan ne de güçlü motordan geçiyor. Asıl beklenti üstün bir yol tutuşu. Seat Bocanegra virajlarda önden kaymaya başlıyor ve önden kayma bu tarz araçlarda en son istenen olay. Kışkırtıcı bir motor sesine sahip aracın hızlanma değerleri de çok başarılı. Bu kadar iddialı performans verilerini görünce insan biraz daha dinamik bir sürüş bekliyor. Diğer yandan aracın görüntüsü çok başarılı ve farklı olduğunu haykırıyor. Eğer dikkat çeken ve gaza bastığınız zaman çok iyi ivmelenen bir HB arıyorsanız Ibiza Bocanegra biçilmiş kaftan. Üstelik sakin kullanımda 7 ileri DSG şanzımanın yardımıyla ekonomi yapmak da mümkün.
Yorum – Tulu DARICAN
Seat Ibiza Bocanegra, güçlü bir motora sahip olmanın yeterli olmadığını kanıtlayan modellerden birisi. Önemli olan bu gücü yere iletebilmekte yatıyor. Bocanegra ise bu konuda başarı kaydedemiyor. İlk vitesler çekiş kontrol sisteminin iletilen gücü denetim altına almaya çalışmasıyla geçiyor. Aynı durum viraj çıkışında ani gaza basma durumunda da yaşanıyor. Bu koşullarda önden kayan otomobil özellikle kaygan zeminlerde dikkatli kullanımı gerektiriyor. Ara hızlanmalardaysa DSG şanzıman ve motorun uyumu takdirimi kazandı. Otomobilin viraj performansı da yüksek. Çok zorlandığındaysa yine önden kayma yaşanıyor. İç mekan kalitesinde sınıf standartlarını yakalayan otomobil, sportif eklentileriyle de şık görünüyor.
Yorum – Hasan AYTEKİN
Lokum gibi tatlı ve tehlikeli… Seat tarzını müşterilerine daha küçük boyutlarda Ibiza ile ulaştırıyor. Bocanegra ile de kaliteyi, gücü ve tarzı fazla fazla bir araya getirmiş. DSG ‘nin 180 hp’lik güç ile buluşması gerçekten iştahımı kabartmıştı. Ama yolda iştah yerini aracı kontrol etmekte zorlanmamla birlikte tehlikeli bir heyecana bıraktı. İlk bakışta etkileyici bulduğum aracın tasarım çizgilerinin yerini kayma uyarıları ile yanan ikaz ışığı aldı. Hala aklımda çok olumlu izlenimler bırakan bu motor ve DSG ikilisi şimdi bile cazip gelmiyor dersem yalan söylemiş olurum. Ama kampanyalı fiyatı ile 47.500 TL’yi bulan araç fiyatı ile de benim ne kadar pahallı zevkim olduğunu da ispat etmiş bulunuyor. Neyse ki bu yüksek fiyatlı Bocanegra’ya nasıl sahip olabilirim rüyasından 38.500 TL’lik Leon 1.4 lt TSI 125 hp uyandırdı.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.4 lt TSI 180 hp DSG | |
Motor Hacmi: | 1390 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 180hp 6200 d/d | |
Maksimum Tork: | 250Nm 2000-4500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 7,2 s | |
Maksimum Hız: | 225 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8,3 lt | |
Şehir Dışı: | 5,3 lt | |
Karma: | 6,4 lt | |
Test: | 9,3 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4061 mm | |
Genişlik: | 1693 mm | |
Yükseklik: | 1420 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2469mm | |
Bagaj Hacmi: | 284 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 45 lt | |
Boş Ağırlık: | 1184 kg | |
Lastik Boyutu: | 215/40 R17 |
Görüşler bu şekilde bence fiyatına da bakılırsa tercih edilebilecek bir araba gibi duruyor ama yine yorum sizin ve bu yorumlarınızı bizde bekliyoruz şimdiden hayırlı olsun...
Etiketler: sahibinden satılık araba , vasıta arayanlar , otomobil , otomobil , araba , vasıta , sahibinden satılık arabalar , satılık araba , satılık otomobil , sahibinden satılık otomobil , satılık arabalar , sahibinden satılık oto , satılık otolar , sahibinden satılık otolar , sahibinden satılık araçlar , sahibinden satılık oto , araba araba, oto yorumları , otomobil yorumları , araba yorumları , araç yorumları , vasıta yorumları , araç , vasıta , otomobil , araba
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder