Test kazalarında 4 yıldız Getz hiçte fena bi sonuç almamış bence güvenlik açısından da insanın içini rahatlatıyor bu. fakat modellere göre dikkat etmek lazım zira getz kimi modellerinde çift kimi modellerinde tek hava yastığı vs gibi seçenekler sürüyor arabayı alırken bunlara dikkat etmek lazum...
İsterseniz bide profesyonel bir ağızdan sürüş testinden sonraki getz yorumlarını dinleyelim...
Sürüş İzlenim
Hyundai Getz'e yapılan operasyon ön tasarımda yoğunlaşıyor. Selefinin köşeli farları otomobilin menşesine uygun olarak çamurluklara kadar uzatılmış. Bunun yanında radyatör ızgarası da değiştirilmiş. Diğer bir değişiklikse eski versiyondaki kare sis farlarının yuvarlak forma dönüşmesi olarak karşımıza çıkıyor. Arka bölümdeki değişim fark edilemeyecek kadar küçük. Stopların rengi değiştirilirken,sis farları tamponun ortasına konumlandırılmış. Hyundai mühendisleri iç mekanda kullanılan malzeme kalitesinde değişiklik yapmamışlar.Bir kaç butonun yeri değiştirilirken, sürücüyü yepyeni bir gösterge tablosu karşılıyor. Önde ve arkada sunulan diz mesafesi sınıf standartlarında.Boyutlarda değişim olmadığından 254 litrelik bagaj hacmi korunmuş.Arka koltukların yatırılmasıyla bagaj hacmini 977 litreye kadarartırmak mümkün. Getz'teki asıl değişim motor kaputunun altındagerçekleşmiş. Selefindeki 1.5 litrelik üç silindirli ünite aynıhacimdeki dört silindirli yeni versiyonla değiştirilmiş. AyrıcaVGT ismi verilen değişken turbo basınç sistemi sayesinde motor 4000d/d'de 110 HP güç, 1900 d/d'de 235 Nm tork üretiyor. Alt devirlerdebiraz cansız kalsa da motor 2500 d/d'den itibaren hızlı bir ivmelenme yaşatıyor. Yaptığımız testte 0'dan 100 km/s hıza 11.5 saniyede ulaştık.Motorun atak yapısı performanslı kullanımı körüklüyor. Bu nedenle ölçümlediğimiz 6 litrelik tüketim fazla görünebilir. Ancak sakin kullanımda bu değeri 5.5 litre civarına indirmek mümkün. 45 litrelikdeposuyla Getz'in menzili 750 km.
Getz'in orta sertlikteki süspansiyonu şehir otomobili için yeterliyol tutuş özellikleri sunuyor. Konfor düzeyi de tatminkar. Virajlarda yana yığılmayan otomobil çok zorlandığında önden kayabiliyor. Otomobilin fren sistemi 100 km/s hızdan durma konumuna 39 metrede gelmemizi sağladı. Ancak pedalın dozlama hissinin zayıf olması rahatsızlık yaratıyor
Hyundai Getz'e yapılan operasyon ön tasarımda yoğunlaşıyor. Selefinin köşeli farları otomobilin menşesine uygun olarak çamurluklara kadar uzatılmış. Bunun yanında radyatör ızgarası da değiştirilmiş. Diğer bir değişiklikse eski versiyondaki kare sis farlarının yuvarlak forma dönüşmesi olarak karşımıza çıkıyor. Arka bölümdeki değişim fark edilemeyecek kadar küçük. Stopların rengi değiştirilirken,sis farları tamponun ortasına konumlandırılmış. Hyundai mühendisleri iç mekanda kullanılan malzeme kalitesinde değişiklik yapmamışlar.Bir kaç butonun yeri değiştirilirken, sürücüyü yepyeni bir gösterge tablosu karşılıyor. Önde ve arkada sunulan diz mesafesi sınıf standartlarında.Boyutlarda değişim olmadığından 254 litrelik bagaj hacmi korunmuş.Arka koltukların yatırılmasıyla bagaj hacmini 977 litreye kadarartırmak mümkün. Getz'teki asıl değişim motor kaputunun altındagerçekleşmiş. Selefindeki 1.5 litrelik üç silindirli ünite aynıhacimdeki dört silindirli yeni versiyonla değiştirilmiş. AyrıcaVGT ismi verilen değişken turbo basınç sistemi sayesinde motor 4000d/d'de 110 HP güç, 1900 d/d'de 235 Nm tork üretiyor. Alt devirlerdebiraz cansız kalsa da motor 2500 d/d'den itibaren hızlı bir ivmelenme yaşatıyor. Yaptığımız testte 0'dan 100 km/s hıza 11.5 saniyede ulaştık.Motorun atak yapısı performanslı kullanımı körüklüyor. Bu nedenle ölçümlediğimiz 6 litrelik tüketim fazla görünebilir. Ancak sakin kullanımda bu değeri 5.5 litre civarına indirmek mümkün. 45 litrelikdeposuyla Getz'in menzili 750 km.
Getz'in orta sertlikteki süspansiyonu şehir otomobili için yeterliyol tutuş özellikleri sunuyor. Konfor düzeyi de tatminkar. Virajlarda yana yığılmayan otomobil çok zorlandığında önden kayabiliyor. Otomobilin fren sistemi 100 km/s hızdan durma konumuna 39 metrede gelmemizi sağladı. Ancak pedalın dozlama hissinin zayıf olması rahatsızlık yaratıyor
.
Genel Değerlendirme
| ||
İşçilik | 7 | Sınıf standartlarında |
Görüş | 8 | Problemsiz, yan aynalar büyük |
Performans | 8 | Beklentileri aşıyor |
Tüketim | 6 | Performanslı kullanım halinde yükselebilir |
Konfor | 7 | Yeterli düzeyde |
Frenler | 7 | Fren pedalının dozlanması güç |
Yalıtım | 7 | Yüksek hızlarda gürültülü |
Donanım | 8 | Eksiği yok gibi |
Fiyat | 5 |
Bir üst sınıfa yakın
29.675 YTL |
Sonuç | Hyundai mühendisleri Getz operasyonunu başarıylasonuçlandırmış. Tasarım kadar yeni dizel motorun performansdisiplinindeki etkisi hissediliyor. Ancak bu tip kullanım yakıttüketimini yükseltiyor. Bu da dizelin avantajını ortadan kaldırıyor.Ayrıca frenlerin dozlama hissi düşük kalıyor. | |
İkinciel | İkinci elde talep gören bir otomobil. Düşük yakıttüketimi ve pratik kullanım özellikleri önemli avantajı. Bununyanı sıra minik bagajıyla ailelerin tercih listesinin dışındakalıyor. Uzun süre değerini koruduğu söylenebilir. |
Test ve Teknik Verileri
Etiketler: sahibinden satılık araba , vasıta arayanlar , otomobil , otomobil , araba , vasıta , sahibinden satılık arabalar , satılık araba , satılık otomobil , sahibinden satılık otomobil , satılık arabalar , sahibinden satılık oto , satılık otolar , sahibinden satılık otolar , sahibinden satılık araçlar , sahibinden satılık oto , araba araba, oto yorumları , otomobil yorumları , araba yorumları , araç yorumları , vasıta yorumları , araç , vasıta , otomobil , araba
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder