25 Şubat 2012

HYUNDAİ GETZ YORUM

Hyundai son son zamanlarda öne çıkan arabalardan ve hemen hemen bütün modellerinin ikinci el sıkıntısı yok özellikle de getz çok tutulan arabalardan biri ve bende bi getz kullanıcısıyım araba çok yakmıyor arkadaşlar ayrıca tamiri vergisi vs. de gayet ucuz yol tutuşu bence çok iyi hız kendi sekmentine göre orta denecek düzeyde konfor açısından da verdiğiniz paranın hakkını verir ama tabi getz den çokta lüks şeyler beklememek de lazım hani zira beklersenizde bulamazsınız.
Test kazalarında 4 yıldız Getz hiçte fena bi sonuç almamış bence güvenlik açısından da insanın içini rahatlatıyor bu. fakat modellere göre dikkat etmek lazım zira getz kimi modellerinde çift kimi modellerinde tek hava yastığı vs gibi seçenekler sürüyor arabayı alırken bunlara dikkat etmek lazum...

İsterseniz bide profesyonel bir ağızdan sürüş testinden sonraki getz yorumlarını dinleyelim...

Sürüş İzlenim
Hyundai Getz'e yapılan operasyon ön tasarımda yoğunlaşıyor. Selefinin köşeli farları otomobilin menşesine uygun olarak çamurluklara kadar uzatılmış. Bunun yanında radyatör ızgarası da değiştirilmiş. Diğer bir değişiklikse eski versiyondaki kare sis farlarının yuvarlak forma dönüşmesi olarak karşımıza çıkıyor. Arka bölümdeki değişim fark edilemeyecek kadar küçük. Stopların rengi değiştirilirken,sis farları tamponun ortasına konumlandırılmış. Hyundai mühendisleri iç mekanda kullanılan malzeme kalitesinde değişiklik yapmamışlar.Bir kaç butonun yeri değiştirilirken, sürücüyü yepyeni bir gösterge tablosu karşılıyor. Önde ve arkada sunulan diz mesafesi sınıf standartlarında.Boyutlarda değişim olmadığından 254 litrelik bagaj hacmi korunmuş.Arka koltukların yatırılmasıyla bagaj hacmini 977 litreye kadarartırmak mümkün. Getz'teki asıl değişim motor kaputunun altındagerçekleşmiş. Selefindeki 1.5 litrelik üç silindirli ünite aynıhacimdeki dört silindirli yeni versiyonla değiştirilmiş. AyrıcaVGT ismi verilen değişken turbo basınç sistemi sayesinde motor 4000d/d'de 110 HP güç, 1900 d/d'de 235 Nm tork üretiyor. Alt devirlerdebiraz cansız kalsa da motor 2500 d/d'den itibaren hızlı bir ivmelenme yaşatıyor. Yaptığımız testte 0'dan 100 km/s hıza 11.5 saniyede ulaştık.Motorun atak yapısı performanslı kullanımı körüklüyor. Bu nedenle ölçümlediğimiz 6 litrelik tüketim fazla görünebilir. Ancak sakin kullanımda bu değeri 5.5 litre civarına indirmek mümkün. 45 litrelikdeposuyla Getz'in menzili 750 km.
Getz'in orta sertlikteki süspansiyonu şehir otomobili için yeterliyol tutuş özellikleri sunuyor. Konfor düzeyi de tatminkar. Virajlarda yana yığılmayan otomobil çok zorlandığında önden kayabiliyor. Otomobilin fren sistemi 100 km/s hızdan durma konumuna 39 metrede gelmemizi sağladı. Ancak pedalın dozlama hissinin zayıf olması rahatsızlık yaratıyor

.

Genel Değerlendirme
İşçilik7Sınıf standartlarında
Görüş8Problemsiz, yan aynalar büyük
Performans8Beklentileri aşıyor
Tüketim6Performanslı kullanım halinde yükselebilir
Konfor7Yeterli düzeyde
Frenler7Fren pedalının dozlanması güç
Yalıtım7Yüksek hızlarda gürültülü
Donanım8Eksiği yok gibi
Fiyat5
Bir üst sınıfa yakın
29.675 YTL
SonuçHyundai mühendisleri Getz operasyonunu başarıylasonuçlandırmış. Tasarım kadar yeni dizel motorun performansdisiplinindeki etkisi hissediliyor. Ancak bu tip kullanım yakıttüketimini yükseltiyor. Bu da dizelin avantajını ortadan kaldırıyor.Ayrıca frenlerin dozlama hissi düşük kalıyor.
İkincielİkinci elde talep gören bir otomobil. Düşük yakıttüketimi ve pratik kullanım özellikleri önemli avantajı. Bununyanı sıra minik bagajıyla ailelerin tercih listesinin dışındakalıyor. Uzun süre değerini koruduğu söylenebilir.





Test ve Teknik Verileri
STANDART DONANIM
Sürücüyolcu ve yan hava yastıkları, ABS+EBD, klima, polen filtresi, yükseklikayarlı hidrolik direksiyon, arka koltuklarda karalıklar, immobilizer,sis farları, alaşım jantlar, bel destek ve yükseklik ayarlı sürücükoltuğu, elektrik kumandalı camlar, elektrik kumandalı ve ısıtmalıaynalar, gecikmeli sönen iç aydınlatma, içerden açılabilen depokapağı, asimetrik katlanabilen arka koltuk sırtlıkları, bagajdaeşya sabitleme filesi, radyo/CD/MP3 çalar, uzaktan kumandalı merkezikilit
FABRİKA VERİLERİTEST VERİLERİ
Motor:Önde enlemesine yerleştirilmişsıralı dört silindirli motorHızlanma
Motor Hacmi:1493 cc0-50 km/s :3.8 sn
0-100 km/s :11.5 sn
Motor Gücü:4000 d/d'de 110 HP0-130 km/s :20.6 sn
Hız
Max. Tork:1900 d/d'de 235 NmMax. hız :180 km/s
Frenler:önde hava kanallı disk arkada kampana
Bagaj:254/977 ltİç gürültü
Boyutlar:3825/1665/1495 mmRölanti44 dB(A)
Ağırlık:1187 kg100 km/s :65 dB(A)
Lastikler:175/65 R14100 - 0 km/s
39 m
Test tüketimi:
6 lt/100 km
Depo kapasitesi:45 lt
Menzil:750 km








Etiketler: sahibinden satılık araba , vasıta arayanlar , otomobil , otomobil , araba , vasıta , sahibinden satılık arabalar , satılık araba , satılık otomobil , sahibinden satılık otomobil , satılık arabalar , sahibinden satılık oto ,   satılık otolar , sahibinden satılık otolar , sahibinden satılık araçlar , sahibinden satılık oto , araba araba,  oto yorumları , otomobil yorumları , araba yorumları , araç yorumları , vasıta yorumları , araç ,  vasıta ,  otomobil , araba

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum Gönder